o tym jak dbać o siebie i swoje dobre samopoczucie

wtorek, 22 stycznia 2013

joga

Jogę ćwiczę od czterech lat, ale mało regularnie ;) Jest to mój ulubiony sport zimowy, tzn. taki który poprawi nastrój, kiedy na zewnątrz ciemno, zimno i do domu daleko. Pierwszy raz na zajęcia namówiła mnie koleżanka z Danii, której nie chciało się iść samej na zajęcia ;) Okazało się, że wbrew ostrzeżeniom nic mnie nie bolało następnego dnia (w odróżnieniu od mojej przygody ze wspinaczką, o czym innym razem!). Jeszcze bardziej zdumiał mnie fakt jak skomplikowane pozycje potrafię zrobić kiedy cierpliwie i powoli wprowadza w nie dobra instruktorka. Pamiętajcie że najważniejszy na tych zajęciach jest właśnie profesjonalny instruktor lub instruktorka!!! Zadbają nie tylko byście z zajęć miały przyjemność i satysfakcję, ale przede wszystkim byście nie zrobiły sobie krzywdy!

chennaionline.com

Jest oczywiście kilka prostych pozycji i układów, jak chociażby "sun salutation" które po przeszkoleniu można bezpiecznie wykonywać samemu w domu, np. rano zamiast wciskania drzemki w budziku ;) Joga chyba w niewielkim stopniu poprawia kondycję, ale pomaga zwiększyć elastyczność ciała, pozbyć się tych wszystkich skurczy i przykurczy od siedzenia przed komputerem 8 godzin dziennie i ogólnie wysmukla ciało.

www.kalyanpurwala.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz